måndag 17 april 2017

Kallskuret, en vår och sommar sallad



#Sallad med #kallrökt #lax och det du tycker om <3

I denna sallad valde jag att ha
per tallrik
babyspenat
100g rökt lax
3 skiver herrgårdsost
3 skiver rökt skinka
3 skiver kalkon
1 ägg
rivet citronskal
riven pepparrot
purjolök
äpple
paprika
stänk med olivolja

Du kan ha vad du vill, det är det som är det bästa.


Kall senapssås
räcker till ca 4 personer

1 1/2 dl crème fraiche
1 msk dijonsenap
2 tsk flytande honung
salt och peppar

En enkel men jätte god sallad. Ibland är det enklast godast, jag tycker att det är en kul och god sallad som har lika många variationer som man har idéer. Jag tycker att det blir fint att lägga upp salladen så här. Men variationerna är oändliga och går man på någon diet så kan man lätt specialgöra en tallrik.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En egen sida för försäljnings

 Nu har jag fixat eller rättare sakt fått en egen hemsida i födelsepresent. Och jag har hunnit måla en hel del också :)  https://www.annys-c...