söndag 14 oktober 2018

Skogen ger ....

Igår var vi ute ca 2 timmar och letade svamp, först stannade vi på ett ställe som jag inte letat på tidigare och vi hittade lite höstkantareller men efter 20 min bestämde vi oss för att åka till ett av mina svampställen som brukar leverera svamp. Bella som är från Stockholm var med och det var första gången hon var ute och letade svamp, Stället vi stannade på är ett riktigt bra höstkantareller ställe. Vi gick lite längre in än vad jag brukar och vi hittade hur mycket som helst utav de gula kantarellerna och riktigt kul att Bella hittade ett perfekt kantarellstälke som hade hur mycket svamp som helst, så hon fick mersmak av att leta. När vi kom hem var den tråkiga biten kvar....rensa, jag vet att det bästa är att rensa dem direkt när man plockar svampen. Men det hade vi inte gjort så vi rensade bara de vi behövde för fyra kantarellsmörgåsar pluss en full stekpanna till som vi förvälde och fryset in. Till mackorna stekte vi kantareller med Charlottelök och beccon, gjorde en stuvning och så lite riven ost. Blev super god förrätt. Svampen som inte rensades hällde vi i en skål och blir dagens arbete.  :)  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En egen sida för försäljnings

 Nu har jag fixat eller rättare sakt fått en egen hemsida i födelsepresent. Och jag har hunnit måla en hel del också :)  https://www.annys-c...