lördag 1 december 2018

Vinnare av små kakor, blev....

Vi har lärt oss mycket idag, framför allt att låter man smördegen vispas ordentligt blir konsistensen så mycket bättre. I bakhuvudet hade jag för mig att degen skulle röras ihop snabbt på grund av smöret och sen in i frysen. Så när min man lät sin deg röras ihop i matberedan i ca 20 min så såg jag mig själv som dagens vinnare och det här skulket jag ta hem.
 Jag valde våran gammal ugn som jag känner bäst. Men man letade upp ett kakprogram i den nya ugnen och oj vad det var bra.
 Vinnarna <3
Mina :(

Mina kakor rannut på hela plåten, medans mannens kakor som stod inne på 100 grader i ca 25 min blev dagens vinnare både utseendemässigt och konsistens. Men tröst pris var att mina julkakor var lite godare i smaken. Mannen är dagens kak vinnare, men imorgon ska vi göra nya kakor och då tänker jag vinna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En egen sida för försäljnings

 Nu har jag fixat eller rättare sakt fått en egen hemsida i födelsepresent. Och jag har hunnit måla en hel del också :)  https://www.annys-c...