fredag 24 juli 2020

Lax och spenatpaj ...supergod

Idag bestämde jag mig för att göra paj. En somrig och god paj är lax och spenatpaj och den hemliga ingrediensen är: kraftost på tub...blir super gott. Jag är lite lat och köper färdig pajdeg så det är bara att trycka ut skalet i formen och förgrädda skalet i ugnen i ca 5 min på 190grader jag strör alltid på lite ost på botten de gör att botten inte blir så våt. Steker löken lätt och låter babyspenaten svettas i pannan i hop med purjolök och gul lök. Mjukosten blandar jag med äggstanningen






Fyllning
  • 250 g strimlad, rökt eller gravad lax
  • ca 10 cm purjolök
  • 1 gul lök
  • 10 cm kräftost
  • 1 påse babyspenat
Äggstanning
  • 3 ägg
  • 2 dl mjölk
  • 1 dl grädde
  • 1 1/2 dl riven ost
  • 1 tsk salt
  • 1 krm svartpeppar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En egen sida för försäljnings

 Nu har jag fixat eller rättare sakt fått en egen hemsida i födelsepresent. Och jag har hunnit måla en hel del också :)  https://www.annys-c...