måndag 31 juli 2017

Trondheim

Nu har semestern börjat och vi har bilat till Trondheim i Norge. Vi har familj här och besöker min mans mor och far. Vi åkte upp på GRÅKAILLEN en plats med magisk panoramautsikt över Trondheim.  Som ni förstår är det branta backar uppför för att kunna njuta av utsikten. Men det var det värt. På kvällen blev vi bjudna på restaurang av min mans föräldrar, maten var jätte god. Vi åt fisk, tror att fisken heter marullk på svenskadet norska namnet är breiflabb den var jätte god. Jag och min man firade bommulsbröllop, jag tror att det kallas så när man varit gift ett år. På kvällen tog min mans bror och flickvän med oss på en romantisk promenad längst havet och tittade på solnedgången, man måste vara berädda på att många promenadstråk består av många branta backar, men utsikten är magisk. Ikväll ska vi bjuda ut mina svärföräldtar och min mans son på en bit mat, vi tänkte äta på en restaurang som heter 2 rum och kök, vi hat hört att det ska ha bra mat där. Imorgon ska vi köra vidare.
Bilder från utsikten på Gråkall


Har man inte varit i Norge så är det ett vackert land att åka till, naturen är varierande och man hittar otroligt vackra och magiska platser överallt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En egen sida för försäljnings

 Nu har jag fixat eller rättare sakt fått en egen hemsida i födelsepresent. Och jag har hunnit måla en hel del också :)  https://www.annys-c...