måndag 24 juli 2017

Kusinträff - Hammarsten

I helgen träffades vi äntligen vi var 34st bestående av faster, kusiner, kusinbarn och respektive. Då var inte alla med, tror att vi saknade nästan 50% släktingar. Vissa hade jag aldrig tidigare träffat. medans andra var det ca 40 år sedan. När min Mamma och Pappa skilde sig tappade vi kontakten med Pappas sida. Och hade han inte gått bort i så tidig ålder som 43 hade det kanske varit annorlunda. Min Pappa hade 7 systrar och de flesta fick barn och barnbarn. Några flyttade till Australien. Jag och min stora syster Jenny har pratat om att försöka få kontakt med våra kusiner igen och vi har pratat fram och tillbaka om att ordna en kusinträff men det har inte blivit av. Men när min Kusin Sylvia berättade att hon skulle komma till Sverige från Australien med sina 3 döttrar. Då tyckte jag att tiden var inne. Bestämde ett datum för ca 4 månader sedan och vi skapade ett evenemang på FB där man kunde bjuda in kusiner, kusinbarn, mostrar och fastrar.

Lite spänd var jag innan folk började dyka upp....men gud så trevligt det var och minnen dök upp från barndomen och vissa detaljer man glömt kom andra ihåg. Bra väder hade vi också så vi kunde sitta ute. Fikade, grillade och pratade.

Fick några otroligt vackra blommor, här är bilder på några rosor jag fick

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En egen sida för försäljnings

 Nu har jag fixat eller rättare sakt fått en egen hemsida i födelsepresent. Och jag har hunnit måla en hel del också :)  https://www.annys-c...