fredag 11 augusti 2017

Övervikt

Ställde mig på vågen...68kg..oj, jag är 155 cm. Första tanken var irritation, varför har jag gjort detta mot mig själv, för några månader sedan ställde jag mig på vågen och vägde 64kg och tänkte nu måste jag göra något. Kämpade ett par dagar skrev dagbok, där jag skrev vad jag åt och hur mycket jag tränade. Men sakta och säkert rann det ut i sanden. Ny taktik jag kommer skriva i förväg vad jag ska göra och sedan bara göra det. Jag kommer inte ställa mig på någon våg på en månad man jag har tagit ett snöre och gjort knutar som visar storlek på bak och mage. Jag vet att jag har en enorm bak, men att se att det skilde inte mycket snöre på storleken av magen. Idag blev det 4,4km gång och jogga nu på fm och 2 varv i ute gymmet med 12 rep. Till frukost blev det havregrynsgröt och det kommer bli min frukost de närmaste dagarna. Kommer repetera utegymmet och 2km senare idag.

Målet imorgon 3km gånger 2 och utegymmet 2gånger med 2 varv 12 rep.

Om 3 år är jag 50 och jag vill vara frisk och orka, jag mins för 7 år sedan var jag med i landslaget och tävlade i minus 50 kg. Förfallet har gått fort och jag känner mig tröttare, kroppen och framför allt knän börjar krångla mer och mer. Det är bara jag som kan se till att det blir en skillnad medans jag fortfarande är frisk. Jag kommer bestämma längden på hur många km och då behöver jag inte jogga hela tiden utan  huvudsaken är avståndet så de dagar jag är trött så är det km som är det viktigaste.

Vägen känns brant men jag ska klara det :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En egen sida för försäljnings

 Nu har jag fixat eller rättare sakt fått en egen hemsida i födelsepresent. Och jag har hunnit måla en hel del också :)  https://www.annys-c...