lördag 12 augusti 2017

Utegymmet

Gårdagen mål blev genomförda som tänkt och än så länge har jag gått 6km och 2 varv i utegymmet, ska upp om en liten stund och göra de 2 sista varven där så då har jag klarat dagens mål som är 3km gånger 2 och utegymmet 2gånger med 2 varv 12 rep. Idag har jag varit på dop till släktens första syskon barns barn. Tragiskt nog gick min mamma bort för 2 år sedan så hon fick aldrig träffa sitt första barn barns barn. Jag hoppas att jag får leva tillräckligt länge för att själv få göra det. Men då gäller det att jag gör det jag kan för att hålla mig frisk och stark. Hur tänker jag kring kosten, jag har än så länge bara ändrat frukosten och försöker tänka på att äta regelbundet.  Försöker intala mig allt har sin tid. Morgondagens mål blir 8km gång/jogg, kommer nöja mig med det imorgon eftersom vi får främmande.

Till lunch i går gjorde jag omelett på sparris och rödspätta riktigt gott, varför rödspätta? jag hade en file kvar från dagen innan så jag tänkte det borde väl gå att använda. På kvällen blev vi bort bjudna och vilken mat vi fick. Förrätten var en räktoast och till varmrätt bjöd de på grillad flankstek som var så god och till efterrätt fick vi en kladdkaka som smälte i munnen. Imorgon blir det svenska kräftor.


Ikväll ska vi grilla kyckling och göra en vattenmelonsallad som min faster gjorde när hon var hos oss, Få se om jag får till den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En egen sida för försäljnings

 Nu har jag fixat eller rättare sakt fått en egen hemsida i födelsepresent. Och jag har hunnit måla en hel del också :)  https://www.annys-c...