söndag 13 augusti 2017

Förbereder inför kvällen

Idag hade jag som mål 8 km och de har jag genomfört och när jag kommit halvvägs började fint regn falla från himlen så jag såg ut som en dränkt katt när jag kom hem :) blev blandad jogg med gång. Hunden är super nöjd och ligger utslagen i soffan. Nu håller jag på att förbereda västerbottenpaj och tillbehör till kräftskivan som vi ska ha i kväll. Gjorden några små pajer för att provsmaka, hade bacon och kantareller i pajen och så har jag gjort vattenmelonsallad till. Kräftorna är svenska men vi har köp dem klara. Har provsmakat en och den var riktigt god.

Kantarellerna har vi köpt, jag var ute igår och letade men kunde inte hitta en enda svamp. Men tanken är att försöka igen nästa vecka, men på ett annat ställe. Nu har halva semestern gått och jag hoppas fortfarande att värmen ska komma och stanna mer än en dag.

Vilka mål har jag imorgon 5 km och 3 varv i gymmet, plus 3min ben böj.

pajen

Köpte färdig smördeg
400g Västerbotten ost
4dl grädde
4 ägg
ett paket bacon
kantareller
purjolök

Började trycka ut paj skallet och ställde in den i kylen,
stekte kantarellerna så att vätskan dunstade bort och stekte med smör i slutet tillsatte jag bacon och fortsatte steka i ca 4min. Fördelade ut det i skalet. Blandade ägg, grädde och osten. Satte ugnen på 200 grader pajen i ugnen ca 30-40 min i mitten.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En egen sida för försäljnings

 Nu har jag fixat eller rättare sakt fått en egen hemsida i födelsepresent. Och jag har hunnit måla en hel del också :)  https://www.annys-c...