fredag 22 september 2017

Skogen ger...

Idag var jag ledig och jag, Hottie och min son Tommy skulle ut i skogen och leta svamp. Det är extra roligt att få göra det med sonen eftersom vi inte träffas lika ofta nu när han flyttat. Vi bestämde att träffas vid Strångsjö som ligger utanför Katrineholm. Det var några år sedan jag letade svamp i dessa områden efter att jag flyttat från Katrineholm. Men det var riktigt kul för vi hittade hela tiden små svampställen. Efter en timme så blev det korv med bröd jag hade köpt med en engångs grill så då grillade vi korv och drack lite kaffe, så mysigt.

Till middag grillade vi kyckling med rök spån och rotfrukter i ugnen och så blev det kantarellsås. För första gången gjorde jag  pannacotta  på grädde, vaniljstång och hallon och gelatin. ska bli kul att smaka. Igår blev det ingen träning för mig av olika själ men hoppas komma iväg på söndag.

Det känns som alla är förskyllda och sjuka nu, sonen har varit förkyld i ca 2 månader och manen har känt sig dålig nu i ca 2 v men som tur känner jag mig frisk. Jag har bara varit extremt trött men tror att det beror på att vi har haft väldigt mycket på jobbet.
Bilder på skörden och kvällens mat <3



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En egen sida för försäljnings

 Nu har jag fixat eller rättare sakt fått en egen hemsida i födelsepresent. Och jag har hunnit måla en hel del också :)  https://www.annys-c...