lördag 30 juni 2018

9 timmar och diskbrock

Idag började vi 9 tiden och körde bort alla buskar som sågades ner i går och så klippte jag gräset. Det hade vuxit till en äng. Sen var det dags att inköpa gipsskivor och reglar, vi hade räknat ut hur många som skulle gå åt...… men vi räknade inte med att vi skulle mäta och tänka fel så nu måste vi köpa några till. Min man har diskbrock och har varit bra i ryggen under en längre tid, men så tänkte han sig inte för och slängde upp gräsklippan på släpet och det var helt kört. Han bet i hop i 7 timmar sen kunde han inte räta ut ryggen.....så nu får vi se hur det går imorgon. Vi lyckades i alla fall sätta dit den övre och undre regeln till rummet och så satte vi upp 2 mellan reglar. Idag fick jag lära mig att oavsett att det ska vara 60 i mellan alla reglar så ska den första regels från ytterväggen vara 57,5 eftersom gipsskivan ska ligga helt mot väggen, inget jag hade tänkt på.

Imorgon blir det att köpa några reglar till innan vi kan sätta upp gipsskivorna.
Det går sakta men säkert framåt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En egen sida för försäljnings

 Nu har jag fixat eller rättare sakt fått en egen hemsida i födelsepresent. Och jag har hunnit måla en hel del också :)  https://www.annys-c...