söndag 1 juli 2018

Sakta men säkert

Allt tar så mycket längre tid en vad man tror. Att skära gips skulle vara så svårt hade jag aldrig trott, när man ser det på tv så värkar det gå hur enkelt som helst. Eller så gör vi helt fel ;)

Men nu är ena sidan nästan klar, en halv gipsskiva ska upp till sen ska det i isolering och så ska andra sidan upp. Men nu kan man se hur stora rumen blir och det känns som bra storlekar. Har börjat riva tapet och imorgon ska jag fortsätta med det, plus ta ner resten av det gamla taket. Vi ska också fylla i hålet i golvet efter valvet.

Idag inköpte vi en dörr och dörrkarm som ska vara i gästrummet och golvet i vårat sov rum. I övermorgon hoppas jag att vi ska kunna börja med spackling och grundmåla väggar och tak.
Kenneth min mans son, kommer imorgon. Han har reste hela vägen från Norge för att hjälpa oss, betyder så mycket att ha honom hos oss och vi behöver hans hjälp.

Idag fick vi oväntat hjälp, en av min mans vänner dök upp och hjälpte till med att bära in gipsskivor och göra hål i väggen för dörren. Min man har fortfarande skit ont i ruggen och kan knappt gå, hoppas att det snart ska bli bättre.

Gästrummet

Ska bli vårat sovrum :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En egen sida för försäljnings

 Nu har jag fixat eller rättare sakt fått en egen hemsida i födelsepresent. Och jag har hunnit måla en hel del också :)  https://www.annys-c...