måndag 2 juli 2018

Pappremsor och spik

Vaknade vid 7:00 tiden och gick ner till huset så att jag var där vid 7:30 och fortsatte ta bort tapet som var löst. Vi åkte till tippen och slängde väggarna efter valvet och mattorna med mera. Vi har 2 stora ädelgranar på tomten och i morgon ska de ner, Den största är ca 14m lång och det kommer ta tid att röja undan allt.


Har jag dragit ut alla spikar i taket och i början använde jag en kniv för att komma under spikhuvudet så att jag fick tången i mellan. Men så dök Kenneth upp och gav mig rätt verktyg en liten kofot storlek mini som jag slog med en hammare på så att jag hamnade under spikhuvudet och då gick det hur fort som helst.

Nu är alla gips skiver uppe och isoleringen sitter i mellan, tog typ en timme för Kenneth att isolera väggen och sätta upp gipsskivor i gästrummet. Spackla är hur svårt som helst och det ser ut som att det är så lätt...använde pappersremsor i mellan skarvarna och det blev luft bubblor, så det vart bara att börja om och så körde vi med vävremsor istället och det var enklare.

 Imorgon ska vi slipa och grundmåla rummen, vi har också hyrt en skylift så att vi ska kunna ta ner de stora granarna på tomten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En egen sida för försäljnings

 Nu har jag fixat eller rättare sakt fått en egen hemsida i födelsepresent. Och jag har hunnit måla en hel del också :)  https://www.annys-c...