tisdag 3 juli 2018

En hjälpande hand

Nu börjar det ta fart och hade inte vi fått hjälp av Kenneth och Emil så hade Vi inte kommit så här långt på vägen. Emil hjälpte oss att ta ned 2 granar och en björk, ena granen var 13 m och bred. När den väl kom ner, oj så ljust det blev på tomten. Nu är det bara att röja bort alla grenar, men det får bli en annan gång nu vill vi få klart inne. Kenneth kom igår och idag hjälpte han till att sätta upp dörren till gästrummet, blev så bra.  Jag har lyckats måla inne taket en gång i vårat sov rum och imorgon blir det att måla en gång till. Jag spacklade gästrummet idag och övning ger färdighet kändes bättre och såg så mycket bättre ut också.

Emil i full fart att såga ner grenar, blev så mycket ljusare :)

Fina dörren Kenneth satte upp <3

Taket har jag målat, ska målas en gång till imorgon och så ska jag rollspackla väggarna. På Torsdag  hoppas jag att jag ska kunna måla väggarna. Imorgon ska grabbarna riva väggarna mellan köket och de gamla sovrummen :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En egen sida för försäljnings

 Nu har jag fixat eller rättare sakt fått en egen hemsida i födelsepresent. Och jag har hunnit måla en hel del också :)  https://www.annys-c...