onsdag 4 juli 2018

Öppen planlösning

Idag har grabbarna slitit med att plocka ner alla väggar som skulle bort. De 2 gamla sovrummen är nu blott ett minne och det kommer bli så bra när vi är klara. Jag har spacklat och grundmålat gipsväggen. Har hunnit med att inköps färg som ska vara i sovrummet. Jag har svårt att välja och det fans hur många nyanser som helst att välja på. Tillslut valde jag en som var lite mörkare en vad jag först hade tänkt mig.

Imorgon hoppas jag att färgen komer upp på väggarna och att de ska börja lägga golv. Vi hade en fönstersäljare på besök idag och säger banken ja blir det nya fönster till hösten.



Imorgon kommer vi nog bli nästan klara med sovrummet och ska bli skönt att ett rum är klart. Jag tror att det var länge sedan jag svor som jag gjorde idag, när jag skulle bredspackla väggarna. Vi hade köp något som hette rullspackel, man skulle kunna använda en roller och bara rolla väggarna....det gick inte kan jag säga. Det var inte kul, men hoppas att det blir bra. Det visar sig när jag målat klart om grundarbetet var tillräckligt bra eller inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En egen sida för försäljnings

 Nu har jag fixat eller rättare sakt fått en egen hemsida i födelsepresent. Och jag har hunnit måla en hel del också :)  https://www.annys-c...