måndag 11 juni 2018

Grillad och rökt kyckling

Förra veckan blev en kär släkting till min man och mig inlagd på sjukhus, hon hade fått en hjärtinfarkt, det var helt stopp till hjärtat. Som tur var befann hon sig på sjukhuset när det hände i ett annat ärende och det blev nog hennes räddning. Jag har alltid sett henne som sundheten själv bara 60 år gammal och då får man en tankeställare, jag väger ca 10 kg för mycket och det gör min man med. Livet är skört. Jag vill ha många fler år till tillsammans med min man så nu försöker vi äta lite bättre med lite mer grönsaker och mindre kolhydrater. Jag är jätte socker beroende så det blir att kämpa och förhoppningsvis får man tillbaka lite av orken. Idag blev det kyckling på grillen som jag rökte med rökspån. Till kycklingen blev det kokta grönsaker och Rå kålrabbi , Marche (salladsblad). Stekte också kantareller, lök, paprika och lite bacon.

Det var hur mättande som hälsat. Vist ser det gott ut med alla färger.
Vi använder en vanlig grill när vi röker maten, vi stänger bara locket efter att vi lagt på rökspånen som legat i vatten en liten stund. 
Var rädd om Er  <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En egen sida för försäljnings

 Nu har jag fixat eller rättare sakt fått en egen hemsida i födelsepresent. Och jag har hunnit måla en hel del också :)  https://www.annys-c...