lördag 9 juni 2018

Spetskål

Jag har upptäckt spetskål detta år. Är så gott om man vill dra ner på potatis tex. Man delar spettskålen 2 till 4 delar beror hur stor den är sen massor av olivolja salt och peppar in i 200 grader i mitten av ugnen tar ca 20 min och det blir så gott <3


Idag grillade vi lax till spettskålen och en klick aioli med citron.
Nu var det hur länge som helst sen jag skrev och vi har köpt hus :) ska bli hur spännande som hälsat. Träningen har det gått sämre med, vet inte varför det känns helt omöjligt att ta sig ner till mattan. Jag saknar träningen men jag är nog bara slö och lat. Vi har också varit iväg till Norge min svärfar blev dålig och inlägg på sjukhus, men som tur har han repat sig. Mina svärföräldrar firade 55 år bröllopsdag den 1 juni och det är imponerad siffra. Jag hoppas att jag och min man en dag också kan fira våran 55 års bröllops dag i år blir våran 2 år ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En egen sida för försäljnings

 Nu har jag fixat eller rättare sakt fått en egen hemsida i födelsepresent. Och jag har hunnit måla en hel del också :)  https://www.annys-c...