fredag 13 juli 2018

Ååå.......snart är vi klara

Under våran ombyggnad har jag lärt mig en hel del, t.ex när det gäller färg så får man vad man betalar för och vi gjorde den missen att vi köpte först några hinkar billig takfärg och efter att vi målat taket 4 gånger och det var fortfarande flamigt googlade jag på takfärg, bäst i test och hittade en undersökning pluss hade gjort och då vann Nordsjö takfärg. Vilken skillnad det var, den var tjock och resultatet blev kanon. Något mer jag har fått insikt i. Har du tapeter med mer än 3 lager, köp renoveringsgips. Vi har hållit på i mer än 1 vecka med att riva tapeter i ca 8 till 10 timmar per dag.

Idag fick jag äntligen måla väggarna klara och min man lade klinkers i hallen. Imorgon ska Kenneth lägga golvet och på tisdag flyttar vi in.
Färgen vi valde är äggskalsvit.

Imorgon blir det foga av.

Har du möjlighet att hyra eller köpa en giraffslip när du ska slipa tak och väggar så är det värt det och det är ekonomiskt att hyra verktyg .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En egen sida för försäljnings

 Nu har jag fixat eller rättare sakt fått en egen hemsida i födelsepresent. Och jag har hunnit måla en hel del också :)  https://www.annys-c...