lördag 6 maj 2017

Grillad lax

Att sitta i värmen och dricka en kall öl som legat i frysen en halvtimme är inte helt fel och samtidigt känna lukten av en tänd grill med solen i ansiktet, fåglarna kvittrar. Man har hela helgen framför sig, kan livet bli bättre?

Grillad lax är så otroligt gott, och inte svårt allas. Vi åkte till fiskbilen som alltid har fin fisk och  köpte färsk lax med skinnet kvar på ena sidan. När du ska grilla Lax började med att grilla den sidan ner direkt på gallret. 
Sen placerade vi citronskivor på gallret och lade den andra sidan ner. blir så gott, och man behöver inte oroa sig att den ska bli bränd :)
Sallad och örtsås till, enkelt och kanon gott. Det kommer bli många grillade laxar under sommaren.
Min man avslutar middagen med en god whisky och en fet Sigar. Jag gillar inte whisky men ibland önskar jag att jag gjorde det, för min man ser verkligen ut att njuta där han sitter.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En egen sida för försäljnings

 Nu har jag fixat eller rättare sakt fått en egen hemsida i födelsepresent. Och jag har hunnit måla en hel del också :)  https://www.annys-c...