lördag 6 maj 2017

Nu har våren kommit och värmen

Äntligen är värmen här, har varit nere vid stranden. Underbart! Vattnet är som en spegelbild och himlen och havet smälter ihop. Det är varmt i luften, på bryggan sitter ett förälskat par och har picknik, nyfiken fastnar mitt intresse för paret som sitter med benen utsträckta på bryggan och mellan sig har de en picknikskorg. Jag undrar om de är nyförälskade eller om det är så här de gör för att hålla gnistan i liv. Börjar känner saknad av min man, hade så Järna velat suttit med honom här och njutit av naturen och honom. Han jobbar tyvärr, får bli en annan gång. Nu får jag och Hottie njuta av denna dag tillsammans. När jag sitter och funderar hittar ett nytt par ner till stranden och de sätter sig och tittar ut över Mälaren.


Hottie kunde inte motstå att bada, hon hittar en pinne som hon kommer springande med och vill att jag ska kasta ut i sjön och så håller vi på ett tag innan vi tar cykeln och beger oss hem igen. När man har en hund behöver man inte känna sig ensam.

Det är grönt nästan överallt nu. Våren i Sverige är så vacker, ibland glömmer man bort våren för längtan till sommaren är så stor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En egen sida för försäljnings

 Nu har jag fixat eller rättare sakt fått en egen hemsida i födelsepresent. Och jag har hunnit måla en hel del också :)  https://www.annys-c...