onsdag 17 maj 2017

Sista passet på vårterminen i sw

Igår tisdag höll jag det sista passet för vårterminen i grappling, från och med nästa vecka börjar sommarschemat. Jag var ute i god tid när jag satte mig i bilen för att åka till träningen, men jag kom inte långt. Brukar vanligt vis ta ca 15 min att åka till träningen med bil och jag hade knappt tagit mig ut från centrum när köerna ringlade upp sig, blev stående ca 15 min och då börjar man fundera på om kön någon gång skulle börja rulla. Men till slut började den röra på sig och jag var äntligen på väg, det höll på med ett massivt vägarbete men jag han i tid till att öppna lokalen innan passet började.

Jag lade upp passet med lite olika drillar från stående: Handfight, huvudkontroll och en låg nertagning. Efter det fick de rulla en rond blundande, men jag märkte att vissa tog i så då fick de rulla en schackrond ( en rörelse åt gången). Sen fri sparring i 3 ronder och så lade jag in 2 passeringar Tripod passering och en alternativ passering om motståndaren sätter sig upp och avslutade passet med sparring. Jag var nöjd med passet och utövarna när jag åkte hem, alltid skönt att ha den känslan.
Bilden är tagen vid ett tidigare tillfälle, här rullar jag och Henrik. Idag blev det bara 4 km promenad men i morgon är det Bjj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En egen sida för försäljnings

 Nu har jag fixat eller rättare sakt fått en egen hemsida i födelsepresent. Och jag har hunnit måla en hel del också :)  https://www.annys-c...