tisdag 27 juni 2017

Midsommar

Börjar få lätt panik...juni är snart slut och värmen är borta. Regn och kall vind, men midsommaren var bättre än väntat, var över hos min bror på lördagen och grilla med familj och vänner. Tror vi var närmare 40 personer och det var grymt kul och avslutade kvällen med dans nere vid dansbanan till live musik.  Nu är frågan när kommer sommar värmen? Nu är jag glad att jag valde att ha semester i augusti.

Har kommit hem från träningen, det var jag som höll iden och det var mer eller mindre sparring i ca 1 och en halv timme, var riktigt skoj och det kändes bra. Vi är ett bra gäng på klubben i köping alltid lika kul att vara där och träna.

På torsdag ska jag gå på seans för första gången, lite spännande men ska bli kul...hoppas jag. Min Mamma gick bort för 2 år sedan och vem vet hon kanske skickar någon hälsning till mig, kommer blogga om hur det var. På midsommar afton gjorde jag en jätte god Cheesecake med mangopuré, köpte frusen mango som jag kokade upp med lite vatten, citronskal och en tsk socker som jag sedan körde i en mixer. Har alltid i vanilj från en vaniljstång i färskostsmeten.  Kan lägga upp hela receptet en annan gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En egen sida för försäljnings

 Nu har jag fixat eller rättare sakt fått en egen hemsida i födelsepresent. Och jag har hunnit måla en hel del också :)  https://www.annys-c...