lördag 3 juni 2017

Sand

I fredags kom leverans av sand som vi ska använda till grunden till polen, så det var bara att lasta sand och köra skottkärra. Jag och min man och så fick vi hjälp av en granne. Det gick faktiskt riktigt fort när man är 3. Idag lördag ska vi lägga plattor till benen på polen och börja montera upp den och sen blir det att fylla i vatten. Vi får hoppas på sol så att den hinner bli varm innan sommaren är över.

I sommar kommer vi bli med tomt och planen är att försöka bygga hus om ca 3 år. Vi har tittat runt lite och fastnad för ett hus från http://www.fiskarhedenvillan.se/vara_hus/1-plan/parlan/
Men under 3 år kan man ändra sig, men som det känns nu så tror vi att detta är vårat drömhus. Vi har fått förmånen att besöka ett sådant hus under uppbyggnad och det känns helt rätt, inte för stort och inte för litet. Skönt att man har lite tid på sig att fundera på exakt vilka behov vi har och hur vi vill ha det när vi blir äldre.  Tomten ligger i närheten av Mälaren, det är inte havsutsikt men gång avstånd till en jätte fin badplats. Jag har i ett tidigare inlägg lagt ut bilder från badplatsen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En egen sida för försäljnings

 Nu har jag fixat eller rättare sakt fått en egen hemsida i födelsepresent. Och jag har hunnit måla en hel del också :)  https://www.annys-c...