lördag 8 juli 2017

Gös med västerbottenpaj

Idag har varit en slappar dag, har inte gjort något. Har lyssnat klar på ljudboken omgiven av idioter av Thomas Eriksson och har börjat med hans andra bok i temat omgiven av psykopater. Första boken var väldigt givande och de jag kommer ta till mig och börja med är hur jag anpassar negativ feedback till de anställda, beroende på vilken beteende stil de har. Få se om resultatet blir bättre. Om en stund ska jag rensa i garderoben, har skjutit på det i 2 år så nu kan jag inte använda garderoben och då är det nog dags. De mesta är för litet, eftersom jag blivit större.

Håller på att göra västerbottenpaj  

3 dl grädde
3 ägg
en förpackning bacon
200g Västerbotten ost
1/2 dl purjolök
kryddat med timjan, svartpeppar, vitpeppar

Steker baconen och lägger dem på en servett eller hushållspapper så fettet rinner av och då blir de knaperstekta, finfördelar baconen i blandningen.

Botten använder jag smördegsplatter som är färdiga, förgräddar botten i ca 10 min i 200 grader.

Till maten drack jag flädersaft, hur gott som helst :) Imorgon ska vi sjösätta båten. Varför så sent, vi eller rättare sagt min man och sönerna har varit tvungna att renovera akterruffen. Men nu ska den i sjön.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En egen sida för försäljnings

 Nu har jag fixat eller rättare sakt fått en egen hemsida i födelsepresent. Och jag har hunnit måla en hel del också :)  https://www.annys-c...