torsdag 24 augusti 2017

Privatsittning

I onsdags hade jag bestält tid hos ett Medium vid namn Helen Engström och varför hade jag gjort det?  Både mamma och pappa är döda, lika så alla äldre släktingar som farmor mormor med mera. Min Mamma och Mormor gick båda bort för 2 år sedan medans pappa dog redan 1986 43år gammal. Jag hade beställt en privatsittning och försökte inte ha några förväntningar på mötet. När jag satte mig till rätta i soffan inne hos Helen och hon började förklara hur hon jobbar, kändes rummet som elektriskt, en känsla av förväntan uppstod i rummet. Hon började tala om en man och beskrev min pappas sjukdoms situation till pricken. Och då ska jag säga att jag bokade tiden i någons annans namn, just för att vara söker att ingen skulle kunna ta reda på saker innan. Hon beskrev rätt sida pappas cancer hade varit och plast röret han hade in opererad i strupen och att det kändes som han fick strålning. Att han inte kunde dricka vatten på vanligt vis. Allt stämmer in på pricken, Jag var nog inte förberedd på att hon skulle beskriva Pappa. Men sedan fick hon kontakt med flera av mina släktingar plus en kompis till min man. Allt stämde inte och jag kände mig lite klyv en, när jag gick där ifrån.

Men vissa saker hon sa kan jag inte förklara bort.
http://www.helenengstrom.com/

2012 var jag och min syster på pappas grav och planterade lite blommor. Vi stod där och tittade på graven och de fans några små fåglar i en buske lite längre bort, då säger jag till min syster högt.
- Om du finns här vid oss pappa så låter du en fågel flyga ner och sätta sig  på din gravsten och som med ett trollslag flyger en av fåglarna ner och sätter sig på gravstenen och satt kvar så att jag han ta ett foto. Ett sammanträffande eller så är våra kära nära och hör våra önskningar, jag hade inte förväntat mig att något skulle hända.


Jag ska berätta om en dröm som jag hade för ett lite tag sedan om min Mamma. Jag har tfn vid min säng ifall någon från jobbet behöver få tag på mig. Jag drömmer att jag vaknar av att tfn ringer och svarar -Hej det är mamma ville bara ringa och höra hur du har det och säga att jag älskar dig. Jag känner mig så glad att höra hennes röst att tårarna börjar ringa och jag talar om för henne att jag saknar henne så.  Men med en rysning i kroppen kommer jag på att hon är död...tänk om hon inte vet om det? for det igenom mig och jag säger" Men du är ju död".  Jag vet, men villa bara ring och tala om att jag älskar dig. Jag vaknar upp. För mig var det en tröst och jag kände mig lycklig när jag klev upp på morgonen..
Jag saknar Er så mycket!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En egen sida för försäljnings

 Nu har jag fixat eller rättare sakt fått en egen hemsida i födelsepresent. Och jag har hunnit måla en hel del också :)  https://www.annys-c...