lördag 16 september 2017

Instruktion...bra detaljer

Var ute och letade inspiration på youtub och hittade en instruktions film med  Karel Silver Fox Pravec väldigt bra detaljer. Värt att följa länken och kolla. I torsdags höll jag i Bjj passet, glädjande så var det ca 20 personer på passet. Min tanke var escape från sid control men det blev mycket fokus på lås. Utövarna var nöjda, men jag var inte helt nöjd för jag viste vad min take för passet var och det blev inte som jag tänkt mig men. Det är en balansgång att lägga fokus på positionerna och inte så många lås, eleven kommer att lära sig lås oavsett. Men kan de inte hålla positionen eller veta hur de ska röra sig eller prioritera kommer de inte kunna sätta låsen. Som nybörjare är det alltid roligt att lära sig lås och man kan inte ta bort lås helt för när man lär ut ett lås så lär de sig samtidigt att försvara sig mot det.



https://youtu.be/WqXwqNlPydY

Har känt mig febrig och har haft huvudvärk i ca 3 dagar hoppas att det ska ge sig snart, nästa vecka får vi ett nytt kassa system på jobbet ska bli så himla kul. Idag blir det åter grillad kyckling och till festar vi till det med potatisgratäng, som jag för kokar ca 2 timmar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En egen sida för försäljnings

 Nu har jag fixat eller rättare sakt fått en egen hemsida i födelsepresent. Och jag har hunnit måla en hel del också :)  https://www.annys-c...