tisdag 12 september 2017

Laddar med Lax

Laxfilé i ugnen kändes som ett bra mat val, man slipper mat koma och det går fort att göra och det blir minimum av disk. Om en timme ca ska jag hålla i kvällens träningspass.

Jag gjorde 2 laxfiléer så att jag har en i morgon till lunch. Ugnen på 180 grader sen skar jag en citron i skiver som jag lade i boten på den ugnsfasta formen och fisken på citronskivorna. Kryddade laxen med citronpeppar, timjan och lite chili. När det gått ca 20 min lade jag in 2 tomater och en rödpaprika som jag skivat,  in i ugnen i ca 10 min. När allt nästan var klart stekte jag selleri och sparris, Klart!!  Man behöver ingen sås när man har de varma tomaterna, smidigt och bra.



Idag hade jag skydds runda med en representant för facket och det gick riktigt bra, vi hittade några små punkter som behövdes åtgärdas, men annars var allt bra. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En egen sida för försäljnings

 Nu har jag fixat eller rättare sakt fått en egen hemsida i födelsepresent. Och jag har hunnit måla en hel del också :)  https://www.annys-c...