lördag 9 september 2017

Nu finns det kantareller

Har presis kommit hem från en 3 timmars skogspromenad. Första stället han jag inte mer än kliva ur bilen och gå en meter så snubblade jag på 2 små trattkantareller, men sen hittade vi bara några enstaka svampar så efter 45 min bestämde vi oss för att försöka på ett annat ställe.  Men innan vi fortsatte så tog vi oss en fikarast. Vi svängde in på en liten skogsstig och parkerade bilen utanför Arboga och vi hittade massor både av höst kantareller och gula trattkantareller. 3 timmar i skogen så är det så gott med en kopp kaffe och smörgås, vi hade också med en sockerkaka som jag bakade presis innan vi åkte. Vi hade laddat med Regnjackor och stövlar men vi hade tur inte en droppe regn fick vi. Känns riktigt skönt att varit ute hela dagen. Hottie våran hund är hur nöjd som helst och har slocknat på mattan i hallen. Nu njuter jag av ett glas Barone Montalto och om en stund blir det svamprensning och hunden ska duscha. Ser fram i mot en varm macka med kantarellstuvning
Höst kantarellerna har kommit

De gula har också ploppat upp

Så vackra men väldigt giftiga :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En egen sida för försäljnings

 Nu har jag fixat eller rättare sakt fått en egen hemsida i födelsepresent. Och jag har hunnit måla en hel del också :)  https://www.annys-c...