måndag 2 april 2018

Påsk och det känns som våren är här

Veckan som gått, låg sjuk i början av veckan men på torsdag var jag åter frisk och kunde träna Bjj. Jag höll i första  halvan av träningen, sen kom vårat svartbälte Lollo och höll i resterande av passet. Det var ett kul och lärorikt pass som vanligt. Han gick igenom några smalben mot smalben tekniker.

Sonen kom över i påsk och vi målade ägg och åt påsk middag med hemma gjorda köttbullar, prinskorv och grillat. Sen massor av godis. På lördag passade jag på att åka och rulla i en och en halv timme (grappling). Super kul var det och kändes bättre än på länge.


Igår hade vi vänner över på middag, min man gjorde kalkon i ugnen som blev jätte god och jag gjorde cheesecake med mango pure från färsk mango. Vi hade inköpt ett nytt sällskapsspel som invigdes. Som heter När då då? går ut på att man ska ange årtionden när olika händelser inträffade. Man ska sätta personer, händelser, platser eller prylar i rätt tidsföljd. Jag tyckte att det var kul :)



I morse blev det en smoothie gjorde på frysta bör, morot och apelsin. Hade glömt hur gått det är. Till lunch blev det omelett på resterna av kalkonen och grönsakerna inte alls dumt.



Min lilla ögonsten ligger i soffan och tycker att matte och hon ska gå en långpromenad i solen ....så det var bara att sätta på sig skona och gå.......underbart att våren har börjat märkas, sol och nästan all snö borta.



I veckan som kommer ska jag hålla i 2 Mma pass för juniorer och ett grapplingpass och ett bjj pass för vuxna. På jobbet ska jag ha ett personalmöte och förbereda rekrytering inför sommaren, kommer bli en rolig och spännande vecka.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En egen sida för försäljnings

 Nu har jag fixat eller rättare sakt fått en egen hemsida i födelsepresent. Och jag har hunnit måla en hel del också :)  https://www.annys-c...