lördag 20 oktober 2018

Tårta

Idag fick jag besök av min syster och våra gamla grannar, de kom och grattade mig i efter skott. Känns bra att kunna bjuda hem folk...nu är byggkaoset äntligen över, supernöjd med resultatet så nu när köket är klart tänkte jag göra tårtan själv. Började med att göra chokladlöv till dekorationen till tårtan.
Plockade vinbärslöv och doppade dem i smält blockchoklad, när de stått i kylen en stund drog jag bort det riktiga lövet. I tårtan hade jag ett lager med chokladmoss och mandariner i det andra lagret hade jag päronhalvor och banan.
Min syster var kvar på middag och vi gjorde pasta med kalkonsås. 
Pastasåsen innehåller Kalkon filé, kantareller, purjolök, kalkonbecon, sparris, paprika, tomat, färska örter och cramfrech. Toppade med lite valnöt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En egen sida för försäljnings

 Nu har jag fixat eller rättare sakt fått en egen hemsida i födelsepresent. Och jag har hunnit måla en hel del också :)  https://www.annys-c...