fredag 9 november 2018

Fredag

Idag tog jag ut en timme komp. Hemma bestämde jag att ikväll skulle vi äta något gott. Vi hade en oxfilé som var vacumpackad i kylen och bestämde ikväll får det bli oxfilé med potatisgratäng och rödvinssås. Började med potatisgratäng, skalade potatis, skivade purjolök och lade allt i en kastrull och täckte potatisen med grädde. Kryddade med svartpeppar, timjan och så fick det stå och puttra tills potatisen var mjuk. Tog kastrullen från plattan och blandade i riven ost och öste upp i gutjärnsskålar, strödde över med riven ost så fick de stå och svala tills det var 15 min kvar på köttet då åkte de in i ugnen på 190 grader. Rödvinsåsen består av rödvin Oxfond. Första försöket fick jag hällut eftersom jag tänkte... lite chiliflan skulle nog bli bra i och slutade med att det bara smakade chili. Fick börja om med rödvin, charlottenlök, fond, lite socker, och timjan så fick det små puttrat.
Blev super gott :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En egen sida för försäljnings

 Nu har jag fixat eller rättare sakt fått en egen hemsida i födelsepresent. Och jag har hunnit måla en hel del också :)  https://www.annys-c...