torsdag 20 april 2017

Bjj

Gin tvättad och snart dags att åka till träningen, jag ska hålla ett Bjj pass. Kommer bli några lås idag, oftast håller jag positions pass där fokus ligger på grund positionerna. Men idag blir det lite avslut från rygg bl.a. Reverse Triangle och gi strypningar.

Och massor av sparring :)

Lars Wallin's "Reversed triangle" from backmount

Jag började träna karate 1995. Anledningen var att jag ville att min 4-årige son skulle börja med självförsvar. Han ville inte börja så jag tänkte att jag skulle föregå med gott exempel och börja själv. Jag var jättenervös . Efter ca 2 år började också min son träna karate.


Första gången jag kom i kontakt med grappling var under en karate tävling i Danmark 1998. Förutom att det var tävling arrangerades olika seminarier, bland annat Shootfightingt. Min karateinstruktör blev väldigt intresserad av markbiten och började lägga in markträning på lektionerna. Jag är rätt liten så jag insåg att jag behövde mer teknik för att kunna hävda mig så 2000 tog jag kontakt med en BJJ klubb i Linköping och tränade med dem under sommaren, väldig trevlig klubb. Det var en resa på 8 mil enkel väg så jag skulle inte ha råd i längden att pendla, men i slutet av sommaren fick jag reda på att några skulle öppna en Shootfighting klubb i Norrköping så jag började träna där.

Det som är det roligast med att coacha är att man får omges av personer som älskar att träna BJJ och grappling. På köpet blir jag en bättre utövare för jag måste förstå BJJ och grappling på en annan nivå när jag ska lära ut det. Otroligt givande att dela med sig av det man kan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En egen sida för försäljnings

 Nu har jag fixat eller rättare sakt fått en egen hemsida i födelsepresent. Och jag har hunnit måla en hel del också :)  https://www.annys-c...