måndag 17 april 2017

grappling

I nästan 16 år har jag tränat och instruerat i #Bjj och grappling. Jag har älskat att tävla, kanske för att jag känt hur mycket jag växt inombords och som person. Det har gett mig en trygghet i mig själv.
Oktober 2013 gick jag min sista stora tävling i Rysslamd  #SportAccord World Combat Games.
Det var en dröm som gick i uppfyllelse när jag lyckades kvala till tävlingen. Men i första matchen skadade jag knät och fick lämna wo.

Efter det har jag inte lyckats hitta tillbaka till glädjen att bara träna. Har gått upp 14 kg men målet nu är att hitta tillbaka till #träningen. Jag har börjat instruerat igen och tränar sporadiskt. När man närmar sig 47 och har slarvat med träning och kost under nu nästan 3 år, är uppförsbacken brant.

Men jag är lyckligare och mer nöjd över mig själv och omgivningen när jag tränar och äter rätt. Men det är så svårt att bara släpa sig dit. När jag tränade mer eller mindre varige dag, hade jag svårt att förstå de som inte tränade regelbundet......men nu förstår jag.

Jag gifte mig förra året och då såg jag till att jogga varige dag, målet då var att jag ville vara fin när jag gifte mig, fåfänga är en bra morot, vissa dagar joggade jag 1 mil med gång i mellan. Men nu hittar jag ingen motivation och märker hur kroppen förfaller. Men jag ska se till att kämpa mig upp för backen.

Och imorgon är det åter dags att instruera i grappling eller submission wrestling, kärt barn har många namn. Jag älskar att instruera och dessa dagar tränar jag själv också. Jag får se till att hålla i fler pass om jag inte klarar pallra mig ner till mattan annars.

Kommer lägga upp passet runt sittande guard, vi kommer drilla 3 olika positioner och sen blir det situation sparring. Ser fram emot träningen imorgon.

lite bilder från förr



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En egen sida för försäljnings

 Nu har jag fixat eller rättare sakt fått en egen hemsida i födelsepresent. Och jag har hunnit måla en hel del också :)  https://www.annys-c...