tisdag 18 april 2017

Träna i New york på Marcelo Garcia jiu-jitsu Academy

2012 åkte jag och en väninna till New York  för att träna på  http://marcelogarciajj.com/mgjj/academy/ Det var en dröm som äntligen skulle genomföras.

Jag hade under flertal gånger varit inne på Youtube och tittat på klipp när Marcelo tävla eller instruera och han är så grymt duktig.
Vi räknade med att det skulle kosta ca 14 000 för 2v med hotell, flyg och träning.

Vi bokade ett hotel som hette Metro apartment som låg på Manhattan och det var ca 15 min gångavstånd till Marcelo Garcia jiu-jitsu Academy. Försökte länka till hotellet men tror inte att de finns längre. Men vi var inne först på att boka på http://www.wimdu.se/new-york

  1. Att träna kostar  $150 för unlimited access to classes för 2veckor. Så bra träning, grymt duktiga instruktörer och elever. Folk kommer från hela värden för att få träna där och alla är vänliga och hjälpsamma.
När jag och Sara äntligen var på plats och vi förväntansfulla klev in på akademin och vårat första pass skall genomföras. Marcelo höll i passet och  under uppvärmningen vrider Sara till knät, en skada hon dragit på sig tidigare under året slås upp och hon kan inte träna mer under resan.

Vi såg till att göra det bästa av situationen, jag tränar 2 till 3 pass om dagen. Jag rullade mycket med en tjej vid namn Jen hon har svart bälte i bjj och var otroligt ödmjuk och superduktig. Kan varmt rekommendera Er att åka till New york och träna.  Emellan passen gick Sara och jag på sightseeing  och handlar. Vi avverkade Empiri state bilding och Frihetsgudinnan med att köa i timmar (i alla fall i en timme). Det bästa utflyktsmålen var central Park och Coney Island en halvö som ligger i Brooklyn. Dit åkte vi för att svalka av oss, vissa dagar var det ca 30 grader och vindstilla i New Yorks. Det är en speciell känsla när man är på platts så mycket folk som är ute på gatorna, på väg någon stans alla går fort och målmedvetet. Affärer är öppet hur länge som helst.

Lite bilder:











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En egen sida för försäljnings

 Nu har jag fixat eller rättare sakt fått en egen hemsida i födelsepresent. Och jag har hunnit måla en hel del också :)  https://www.annys-c...