torsdag 25 maj 2017

Funderingar på framtiden

Idag var jag ledig och sov till 9:20 hade tänkt sovit längre för att jag har känt mig sliten och trött. Men vaknade av att solen sken utanför fönstret och det såg riktigt varmt ut...så jag slängde på mig ett par shorts och fixade en kopp kaffe och satte mig i solen...men oj vad kallt det var i luften. Blev långbyxor och gräs klippning. Det är ett givande jobb att klippa gräs för man ser sån skillnad på en gång och det blir alltid så fint. Sen var det dags för lite frukost 2 hårda mackor och ett äpple och lite mer kaffe och fick tvinga i mig 2 glas vatten, var inte sugen på vatten alls men vet att det är bra.

Ljudboken i örat och så blev det promenad med Hottie, håller på att lyssna på Camilla Läckbergs bok Häxan och tycker att den är riktigt bra och aktuell.



Försöker hitta nya mål med mitt liv både privat och på arbetet, misslyckande för mig är att ge upp och har insett att en av mina drömmar och mål har jag gett upp och misslyckat fullständigt, när man gör allt till 100 procent och det inte räcker. Att gång på gång bli besviken, när man hoppas. Vad är alternativet, acceptera att de jobbet jag har idag är de jobbet jag kommer få ha om jag vill jobba kvar inom företaget och då är frågan, räcker det för mig? Jag trivs, men har alltid velat känna att jag ska kunna utvecklas i det jag gör och att det ska finnas möjlighet till det.

Brukar alltid kunna hitta nya vägar för att nå målen jag har haft men nu kan jag inte hitta fler vägar och det är resan till målen jag brukar uppskattat mest, när man märker att man kommer närmare och närmare målet. Man misslyckas, men hittar nya sätt och man känner att man utvecklas.

Denna gång känns det mer som om jag bryts ner och blir svagare och nu måste jag bestämma mig för ett nytt mål för att inte brytas ner mer. Men vad är frågan, ett mål värdigt att kämpa för.....skulle jag klara av att nöja mig med det jag har, kanske är det som gör att jag utvecklas i den riktning jag behöver. Mitt privata mål är att träna mer och bli sundare.....Får sova på saken och hoppas att allt ska kännas bättre imorgon.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En egen sida för försäljnings

 Nu har jag fixat eller rättare sakt fått en egen hemsida i födelsepresent. Och jag har hunnit måla en hel del också :)  https://www.annys-c...