söndag 17 juni 2018

Kyckling soppa

Jag presumerar på tidningen iForm och på mailet fick jag recept på en god kycklingsoppa som jag kände att jag var tvungen att prova, men jag modifierade efter mitt tycke och får jag säga det själv så blev den super god. IForm har mycket bra recept  med mera. Efter 3 timmar var soppan klar, då silade jag bort allt förutom buljongen och lade i nya morötter och delar av kycklingen samt bladpersilja.


5 kyckling lår
2 gula lökar
3 morötter
en knippe blad persilja
fänkål
en knippe timjan
5 lagerblad
salt, chili, svartpeppar

Fyll upp vatten så att de täcker ingredienserna och kan koka utan att koka över.
Efter en timme så rensade jag kyckling låren och la tillbaka benen i grytan och kokade 2 timmar till.

Igår hade vi personalfest och då grillade vi fläskfilé med potatissallad, toppade med sparris och vattenmelonsallad, blev uppskattat. Vi håll igång från 16:00 och siste personen gick 01:00. Riktigt trevligt att träffas utanför jobbet, umgås och skratta tillsammans. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En egen sida för försäljnings

 Nu har jag fixat eller rättare sakt fått en egen hemsida i födelsepresent. Och jag har hunnit måla en hel del också :)  https://www.annys-c...